Każda firma, która chce osiągnąć sukces rynkowy musi liczyć się z konkurencją, wyzwaniami, oraz z szeregiem elementów i czynników dodatkowych, które nierzadko determinują jej sukces. Tylko właściwie zbalansowane podejście umożliwia w takiej sytuacji osiągnięcie sukcesu rynkowego.
Produkt/usługa
Firma wchodzi na rynek oferując jakiś produkt lub usługę. To jest jej obszar specjalizacji. Jeśli mamy innowacyjne rozwiązanie to wiemy najlepiej co je wyróżnia a także mamy ogarnięte technologię i pozostałe aspekty związane z produktem. Firma nie może zapominać, że to właśnie produkt bądź usługa są jej najważniejszym atutem. Jednocześnie, firma powinna zdać sobie sprawę, że nie może rozmieniać się na drobne i skupiać energii oraz uwagi na elementach nie stanowiąc sedna jej oferty.
Elementy dodatkowe
Do elementów istotnych lecz dodatkowych zaliczamy chociażby logistykę. Firma oferująca produkt X powiedzmy nowy typ golarki skupia się na rozwoju produktu i ofercie, która wyróżnia się na rynku. Nie może jednak w tym samym czasie zajmować się wszystkimi elementami związanymi z wprowadzeniem go na rynek. Transport, magazynowanie czy inne elementy nie są dla nie wszak najważniejsze.
Outsourcing
Jeśli nie chcemy więc rozmieniać naszej energii na drobne to warto postawić na outsourcing logistyki. Na rynku znajdziemy szereg wyspecjalizowanych firm, które wiedzą dokładnie co zrobić, aby nasze produkty na czas znalazły się u odbiorców. Takie firmy zapewnią nie tylko odpowiednie magazynowanie produktów, ale również odpowiednie zarządzanie nimi oraz właściwe zajmowanie się ich dystrybucją.
Logistyczny outsourcing oznacza, że możemy spać spokojnie a nasza energia nie jest wydatkowana na działania, które nie są li tylko działaniami rozwojowymi. Jednocześnie outsourcing tego typu umożliwia oszczędności co jest jego dodatkowym atutem praktycznym. W świetle powyższych informacji outsourcing logistyki jawi się jako rozwiązanie wprost stworzone dla naszych konkurencyjnych i wymagających czasów.